Wednesday, February 15, 2012

Peanugerahan SM/SSM pada 18 Feb 2012

Alhamdulillah sedar xsedar saya dah dpt pangkat pertama.. Sales Manager (SM)...sekarang sedang menuju pangkat ke2.....Hari Penganugerahan SM/SSM pada 18 Feb 2012 - 2ptg...nanti saya masukkan gambarnye...xsabar rasanya...


Ingatkan susah bisnes ni kan?....macam2 dalam fikiran saya dulu sebelum join bisnes bersama Smart tycoon Group...Maklum la kita bukan belajar bidang bisnes...macam mana nak tahu selok belok bisnes....pulak tu lepas kawin terus jadi surirumah...membazir belajar dulu..hehehe....byk sungguh kelemahan saya... Antaranye:

Saya xpandai cakap ~ kawan2 rapat saya pun tahu saya ni bukan peramah orangnya...xbanyak cakap..cakap pun untuk hal2 penting/tertentu..yang selebihnya saya banyak senyum je atau angguk je....


Saya pemalu orangnya ~ nak bertegur sapa dgn jiran pun rasa xtentu...macam2 terlintas difikiran... hehe..last2 xtegur..org kata sombong plak...huhu...


Saya penakut orangnya ~ takut kalau nak pergi sana sini...jumpa org lagi la....lagi takut kalau kena suruh mulakan perbualan...atau lebih ngeri buat talk kat depan org ramai...oh tidak....


Saya xramai kawan ~ ye..mmg xramai hanya kawan2 sekolah yg ngam dan fahami saya shj & kawan kolej itu pun sebab serumah...yang lain2 tu mmg xrapat sgt...diorang lebih kenal saya dr saya kenal diorang...teringat saya time kolej dulu...saya tanya dgn kawan serumah saya mengenai seorang lelaki ni (suami sy) amik course apa?kawan saya boleh terkejut sy xkenal...apa taknya..lelaki tu satu kelas dengan saya..huhu..teruk betul aku ni...tahu pergi kelas balik kelas je....

Sekarang alhamdulillah segala yang negatif dlm diri dikikis sikit demi sedikit..ye la... bila nak majukan....hidup mesti ada kemjuan...dunia pun maju...xkan kita nak kena tinggalkan?..
Kawan2 yg kenal saya kata ...xpercaya lak reen sekarang...buat bisnes....dulu senyap je..boleh bisnes ye?boleh je..yang penting ada mentor, ilmu & sistem.... klu kita xmencabar diri....mana nak dapat hasilnye...cuba dulu baru tahu...

Alhamdulillah saya berada dalam group yang betul...saya dibimbing & diajar selok belok bisnes...strategi & cara berkomunikasi yang berkesan...saya sentiasa mempunyai semangat yg berkobar2 untuk berjaya...di Smart Tycoon Group kita diajar menjadi seseorang yang positif, berkeyakinan & berjaya...diajar step by step dan sentiasa ada hala tuju perjuangan saya.... Insyaallah..

Apa yang saya dapat sepanjang bisnes saya yg masih awal ini...

saya suka bling2..so saya grab sebuah SOLVILetTITUS...
jalan2 lagi...

Penghias jari saya...

So kalau anda ada ciri diatas..PERCAYALAH!!...Anda boleh berubah!!....buang segala alasan ketepi...!!!

Bagaimana caranya..??? 
Buka minda & rela dibimbing & kami sudi ajar anda satu persatu... Dunia di hujung JaRi anda...tiada alasan xde kawan...bisnes partner yg jauh2 still boleh keep in touch... yang penting berdikari & beri peluang pd diri....Insyaallah apa yang anda impikan pasti tercapai....Terima Kasih Allah... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...